
Santander Bank Polska S.A. to kolejny bank, który umożliwił swoim klientom potwierdzanie tożsamości przez mojeID. Rozwiązanie KIR zapewnia użytkownikom bankowości elektronicznej możliwość potwierdzania tożsamości i w ten sposób korzystanie z oferty usług świadczonych online przez dostawców komercyjnych.
mojeID to metoda zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Dzięki mojeID użytkownicy mogą potwierdzać swoją tożsamość i korzystać z usług świadczonych online przez usługodawców z wielu różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Lista dostawców usług udostępniających mojeID, jako mechanizm zdalnego uwierzytelnienia, jest dostępna na stronie mojeid.pl.
– Chcemy, aby zdalne bankowanie ułatwiało załatwianie codziennych spraw naszym klientom. Dzięki współpracy z KIR użytkownicy bankowości elektronicznej Santander Bank Polska będą mogli, potwierdzając swoją tożsamość z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, korzystać z wielu usług – klienci kupią w ten sposób ubezpieczenie, przedłużą umowę telekomunikacyjną czy uzyskają dostęp do dokumentacji medycznej. Obecnie udostępniamy naszym klientom potwierdzanie tożsamości u dostawców komercyjnych, w dalszym etapie rozważamy wykorzystanie mojeID w usługach administracji publicznej – mówi Tomasz Niewiedział, Dyrektor Obszaru Platform Klienta w Santander Bank Polska.
Bankowość internetowa i mobilna Santander Bank Polska stale są wzbogacane o nowe, przydatne funkcje jak np. płatność za bilety komunikacji miejskiej czy przejazd autostradą. Udostępnienie potwierdzania tożsamości przez mojeID u dostawców komercyjnych to kolejne rozwiązanie, które sprawia, że nowoczesna bankowość ułatwia załatwianie wielu codziennych spraw. Z bankowości elektronicznej w Santander Bank Polska aktywnie korzysta 2,7 mln klientów indywidualnych.
– mojeID jest nowoczesną i bezpieczną, coraz powszechniej wykorzystywaną metodą potwierdzania tożsamości w świecie usług cyfrowych. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie usługą ze strony firm reprezentujących różnorodne sektory gospodarki. Teraz do grona użytkowników dołączają klienci Santander Bank Polska, którzy dzięki mojeID zyskują szeroki dostęp do usług cyfrowych wymagających zdalnego uwierzytelnienia – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.
Santander Bank Polska to kolejny dostawca tożsamości w mojeID. Z usługi korzystają już klienci PKO Banku Polskiego, Banku Pekao, ING Banku Śląskiego, mBanku, Getin Banku, BOŚ Banku, BNP Paribas, Credit Agricole oraz banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS oraz SGB-Bankiem. Oznacza to, że już ponad 18 mln klientów e-bankowości może korzystać z usług cyfrowych, uwierzytelniając się poprzez mojeID.
W 2021 r. usługa mojeID została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz Digital Exellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective.
****
KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju digitalizacji gospodarki.
Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w procesie cyfryzacji administracji publicznej.
Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl
Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.
Santander Bank Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, przy al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr. KRS 0000008723. NIP 896-000-56-73. REGON 930041341. Wysokość kapitału wpłaconego 1 021 893 140 zł.
Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl
Zobacz również

Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych w Święta Wielkanocne
Przejdź do artykułu
Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2025 r.
Przejdź do artykułu
Statystyki systemów rozliczeniowych w marcu 2025 r.
Przejdź do artykułu